۱۳۸۹ خرداد ۲, یکشنبه


پسری از پدرش پرسید پدر جان سیاست یعنی چه؟
پدرش گفت : پسرم خوب گوشهایت را باز کن . فرض کنیم که خانه ما یک کشور است و من که پدر خانواده هستم, تصمیم گیرنده من هستم و دستور میدهم , کسی هم بالای حرف من نمیتواند حرفی بزند .
"حکومت "هستم . مادرت که خرید و تربیت وریخت وپاش خانه به عهده اوست "دولت " است . تو هم که بچه با هوش , زرنگ ودرس خوانی هستی ," روشنفکر" هستی . و کلفت مان که روز وشب زحمت میکشد و جز لقمه نان هیچ چیزی عایدش نمی شود," ملت مستضعف و پابرهنه "این کشور است و برادر کوچکت که هنوز شیر میخورد" نسل اینده" است . این را داشته باش تا فردا درس بعدی را به تو بدهم..
نیمه شب پسر با گریه برادر کوچکش از خواب بیدار شد و سراغ گهواره اش رفت . دید بچه خودش را کثیف کرده و گریه میکند , به اتاق پدر و مادرش رفت , دید که پدرش در جای خودش نیست و مادرش در خواب عمیقی فرو رفته و هرچه سعی کرد مادرش را بیدار کند موفق نشد . ناچار به اتاق کلفت خانه رفت تا اورا بیدار کند . وقتی در اطاق را باز کرد دید پدرش روی کلفت خوابیده و مشغول عملیات است , نا چار به اتاق خود برگشت و خوابید ..
فردا صبح که بیدار شد پدرش از او پرسید : پسرم فهمیدی سیاست یعنی چه . پسر گفت : اری پدر جان خوب فهمیدم گفت : جطور؟
پسر گفت : "حکومت "دارد به "مردم مستضعف و پابرهنه" تجاوز میکند و" روشنفکر "هر کاری میکند نمی تواند" دولت "را از خواب غفلت بیدار کند . در حالیکه "نسل اینده" دارد در نجاست خودش دست وپا میزند .
پدر گفت : افرین بر تو پسر باهوش اری سیاست همین است..

۱ نظر:

ناشناس گفت...

سلام
امروز کلی تو اینترنت گشتم تا دعوت نامه ی بالاترین گیر بیارم نتونستم
و از اونجایی که خیلی خیلی مهمه برام گفتم برم سایت بالاترین تا کسایی که اکانت بالاترین دارن خواهش کنم که برام دعوت نامه بفرستن
اگه بتونین این لطف در حقم بکنین خیلی ممنون میشم و حتما جبران میکنم حتی اگه بخواهین مبلغی رو در ازاش به حسابتون واریز میکنم
منتظر جوابتون هستم
خیلی ممنون


zero_zhina66@yahoo.com